onsdag 16 maj 2012

Hårdare än planerat...


Medan de flesta andra kanske har valt en lugn och avkopplande lillördag, så valde jag att ta en löprunda. Tanken var att ta en rätt lugn tur, men efter ungefär en kilometer fick dessa planer revideras. Ut från en väg kom en annan löpare som hamnade cirka 20 meter bakom mig. Tävlingsmänniskan Johanna väcktes och farten tvingades att ökas radikalt! Då det är rätt pinsamt att vända sig om då och då och kolla om man lyckas hålla avståndet alternativt öka, så var det bara att bita ihop och hålla farten passet igenom! Jag kan säga att jag var rätt slut när jag äntligen närmare mig slutet på rundan... Farten och uthålligheten är inte densamma som den var för några år sedan!

Imorgon är tanken att det ska bli dubbla träningspass! Först ska Piff och Puff köra 120 simlängder på Eddahallen igen! Eller rättare sagt cirka 120 längder, då vi förmodligen som vanligt kommer att ha svårigheter med att hålla räkningen... Vi kanske skulle behöva köpa oss en kulram att ta med oss som stöd! Efter simpasset blir det löpning med en kompis som jag tillbringat x antal timmar med i skidspåret. Frågade hur långt vi skulle springa och fick svaret "långt!". Anar att jag efter passet kommer få en kommentar av honom som lyder ungefär så här "Är du inte bättre tränad än så här?" Haha!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar