onsdag 22 augusti 2012

Glutenkänslig?

Äntligen har har jag lyckats hålla mig borta från mjölprodukter så pass länge att jag kan konstatera att jag mår mycket bättre. Med en stor förkärlek till vitt bröd och pasta i alla de former så har magen mått därefter, Nu påverkas jag säkerligen av att jag även har en katarrmage sen länge men utan mjöl och jobbets kaffe så är magen likadan morgon som kväll.

Bilden här bredvid är tagen efter en pastabuffe i Motala inför Vätternrundan. Både jag och Johanna gick runt och såg höggravida ut haha.

När jag ändå är inne på problemområden så har jag länge haft svårt att få bukt med det där jäkla mjälthugget som smyger runt när jag springer. Efter en massa googling, andning på höger nertramp, kotte i handen, ingen mat 2 timmat före passet etc etc så har jag kommit fram till att det måste vara en kombination av allt. Har nu provat att äta max 2-3 timmar innan träning och när hållet börjar sticka så andas jag ut all luft jag bara kan typ 3 gånger och hållet släpper faktiskt. Måste upprepas nångång men helt klart effektivt! Är otroligt irriterande när det är hållet som tar kål på en istället för orken.

Kvällen har återigen spenderats upp på Vitbergsmilen. Är förvånad att det är såpass många som är ute och springer på kvällskvisten i mörkret. Utan sällskap skulle jag aldrig våga mig runt spåret!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar