söndag 12 augusti 2012

Drängsmarksterrängen

Idag var det dags för comeback på Drängsmarksterrängen. Tror i alla fall att det måste vara fem år sedan jag sprang den sist. Var verkligen i valet & kvalet imorse om att springa, men efter meddelande av Joel som löd "Äh. Då kör vi...." så tänkte jag att då är det väl bara att ta på sig löparskorna!

 Blev att springa sträckan 9,4 km. Löpningen kändes verkligen tung, det bjöds på både tunga ben & andfåddhet. Skulle säga att det beror på den egna konditionen, men värmen & den lösa sanden gjorde det inte lättare. När det var tre kilometer kvar så var jag redo att gå resten, men tänkte då på tiden man varit igång i både Öppet spår & Vättern. I mål var jag cirka 3 minuter långsammare än min bästa tid. Är dock ändå nöjd att jag lyckades springa på 45 minuter!

 Nu är det snart bara en och en halv månad till Lidingö. Undrar hur tre mil ska kännas när en mil kändes tung?!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar