onsdag 4 juli 2012

Varuträsk tur och retur


Med varken  förkyld Johanna eller våra olevererade våtdräkter åkte vi till Varuträsket för en liten liten simtur. Sture hade en dräkt utan ärmar och ben som jag fick prova och som passade. Tempen låg säkert på 18 grader kanske och det var väl egentligen att komma över fjantigheten och hoppa i som var värst. Kände en tydlig skillnad på tillbakavägen när jag simmade närmare öppningen mot storträsket att det blev betydligt kallare. Lars hade i uppgift att ta bildbevis när jag var på väg mot bryggan men i letandet efter mobilen smet Lilla (hunden) till grannens tomt och gjorde nummer 2 och jag hade inte stor lust att ligga i längre än nödvändigt. Slutsatsen efter ikväll är att jag nog kommer ta med mig båda dräkterna och känna efter vad som känns bäst på plats i Vansbro och att det fortfarande är jäkligt tråkigt att simma vare sig jag är på Edda eller i sjön.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar