tisdag 10 juli 2012

Vansbrosimningen

Vi började vår resa till Mora på fredag morgon. Efter lite stopp efter vägen var vi vid sjutiden framme hos våra hyresvärdar Maria & Niclas som dukat upp till middag. På lördagen blev det lite utflykter till Gesunda & två vändor upp på Gesunda berget, lite shopping på stan i Mora samt en vända till Nusnäs för gofika & dalahästtillverkning.













Vid tiotiden på söndagen var det dags att starta färden mot Vansbro. Måste säga att det var lite nervöst inför loppet! Just innan vår start började det ösregna, så redan innan vi steg ner i vattnet var vi blöta! Tycker ändå att det kändes bra att gå ner i vattnet, men både jag & Camilla kände efter ett tag ett obehagligt tryck mot bröstet. Som tur var så släppte det efter ett tag i vattnet! Efter cirka 500 meter så ryckte Camilla ifrån mig, inte helt oväntat, då jag skulle säga att hon är en duktigare simmare än mig. Efter två kilometer medströms i Vanån svängde vi uppströms i Västerdalälven. Det blev genast lite jobbigare och fler simmare jämsides som ville framåt. Då det var 100 meter kvar kom jag i kapp Camilla, vilket endast beror på att jag såg mållinjen & min tjurighet! Vi simmade in på 1:13, vilket vi är nöjda med!

Efter målgång blev det att försöka ta sig tillbaka till Mora så snart som möjligt på grund av allt regn. Vi skippade maten & tog istället lite produkter från Gainomax. Dock fick vi sitta i bilkö cirka en timme innan vi kunde lämna Vansbro! Vi tackar Maria & Niclas för logi samt all stöttning & peppande på Vansbro!

Nu är 3/4 av klassikern gjord! Bara att börja ladda till Lidingöloppet!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar