söndag 1 juli 2012

Härliga Söndag

Efter helgens Stadsfest var det skönt att stanna av och få sig ut i skogens marker. Jag och jycken fick skjuts till Vildmarksgruvan i Varuträsk och traskade Mineralleden till Vitberget, Var mycket torrare än jag trodde och det kändes faktiskt som att sommaren äntligen infunnit sig. Tyvärr njöt även myggen av vår promenad så nu är det dags att bunkra upp myggolja! Total sträcka blev ca 18 km och jag kan varmt rekommendera leden för dom som inte har provat men den blir nog inte att springa då jag har nog svårt att hålla fotlederna.

Detta blev då uppvärmningen inför kvällens löppass med Johanna uppe på Vitberget. Benen kändes inte sådär världens piggaste men det var bara att bita ihop. Såklart så hade Johanna planer på att visa hur en riktig uppförsbacke kan kännas och vi sprang därför bakom vitberget för att utmanas mot den äckligaste backen jag sett. Johanna skuttade upp med lätta steg medan jag kröp ...ja nästan iallafall. Och det är just det här jag behöver för att klara Lidingö,  backe, backe och lite mer backe.

Vad händer med simningen kanske ni undrar? Vi har fortfarande inte fått våra våtdräkter så vi håller tummarna att dom dyker upp imorn. Självklart ska vi prova att hoppa i plurret innan Vansbro frågan är bara när och hur långt vi ska prova att simma.





1 kommentar: