lördag 9 juni 2012

Det närmar sig...


Vid den här tiden om en vecka är vi förhoppningsvis i mål. Johanna har dragit på sig ett virus så med sträng 2-dagars vila tog jag en solotur kring Krångfors. Vädret OK men lite kallt med bara cykelbrallor. Tanken slog mig efter 5 mil hur jäkla långt 30 mil verkligen är. Jo vi har cyklat sträckan på 2 dagar men så fort det är gjort så är det glömt. Precis som öppet spår som jag numera längtar efter att få börja träna till men vid målgång hade jag aldrig gjort om det igen,  inte ens för en miljon.



Har börjat kolla igenom vilka prylar som ska med...och det börjar vara en hel del man dragit på sig. Provade att cykla i Blizbrillorna som jag fick av Jögge inför skidåkningen och det är jäkligt skönt att slippa få in alla småkryp bakom linserna som är ett helvette att få bort. Packning blir nånting varmt, svalt, lätt, vattentåligt och ett jäkligt bra humör. 

Uppladdning rent energimässigt är bland det svåraste. Har varit en kamp både för mig och Johanna att hålla en jämn blodsockernivå. Gainomaxdrycken är perfekt att ta direkt efter träningspasset men sen att inte låta det gå för lång tid tills man äter något i matväg vilket jag lätt kan slarva med. 

Söndag - Kör vi förmodligen sistpasset, inte för långt och lätt!
Måndag - Cyklarna lämnas in för service på Cykel & fiskecenter.
Tisdag - PASTA
Onsdag - PASTA och packning.
Torsdag - En fullastad bil avgår från Skellefteå till Tjällmo Värdshus, PASTA
Fredag - Plikttrogna Camilla gör en jobbexamination via webb på förmiddagen sen gäller vila, mat, vila, mat och vila.  23.30 kör vi!


Passande skylt efter Krångfors kraftstation Satabacke

1 kommentar: