söndag 20 maj 2012

Cykelhelg och slut som artist


Cykelpass lördag  + söndag  genomförda. Igår blev det en snabb runda runt Kåge med den vanliga motvinden med oss. Idag hade vi planerat en 5 milare men utifrån survädret började vi att cykla mot Örviken men eftersom regnet uteblev och luften var så härligt fuktig så fortsatte vi mot Yttervik/Innevik drygt en vända på strax under 4 mil. Cyklade i regnstället och även om det håller torrt utifrån så blir man jäkligt svettig inuti. 

Fick även känna på hur "om huvet är dumt får kroppen lida". Det här med matrutiner är inte min starka sida även om jag säkert äter hyffsat allsidigt men alldeles för sällan. Kände mig redan imorse lite halvmatt i kroppen men slängde i mig en filtallrik och två mackor. Väl på cykeln var det inga problem utan det var först efter halva sträckan när vi stannade jag kände illamåendet smyga på och rent lite vimmelkantig. Fick en enervittablett av Johanna och det var inga problem att fortsätta. 

Sista stoppet när jag och Johanna skildes åt var det bara att så snabbt som möjligt ta mig hem, av med blötkläderna och trycka en longdistance och en massa vatten. Förmodligen så har både jag och Johanna  lite svårt med att kompensera kroppen för den träning vi gör då även Johanna fick känna av hurvens tidigare i veckan på jobbet.



Blir nog jag och min vinterpiece resten av denna gråkalla söndag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar