torsdag 29 mars 2012

Tokmössor

Tillsammans med Ida och hennes styvdotra Maria intog jag och Johanna Eddahallen med kvällens utmaning - 3 kilometer = 120 längder. Är det något som jag tycker är döötråligt så är det simning. Jag är inte det minsta orolig att vi inte ska fixa Vansbro bara man inte dör av tristess. Vi började självklart passet med teknikträning med Ida som tävlingssimmat i sina dagar. I bröstsimmet ska man forma simtaget som ett nyckelhål för att tillvara ta kraft och motståndet i vattnet. Funka skitbra i luften, omöjligt i vattnet. Jag är absolut inte nybörjare på att simma men jag kommer nog alltid simma med mina inåtfötter, saxandes och vanliga simtag. Krålet sparar vi till en annan livstid.

Efter 40 vändor kändes det tråkigt  tungt då man bara avverkat en kilometer och hade två kvar plus att man kände sig som en jäkla guldfisk med minne därefter, då vi båda hade ytterst svårt att hålla reda antal vändor. När vi nådde målet 120 (vilket förmodligen blev några fler) kändes det riktigt bra tills man tog sig upp ur vattnet. Då kändes det mer som att man varit på Puben istället för i poolen.

Gissar att det blir några fler simpass framöver men ser mer fram emot cyklingen nu när det garanterat är rätt isfritt. På lördag ska vi styra kosan mot Örviken via södra Bergsbyn och Ursviken, Bergsbyn tillbaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar